Аналіз регуляторного впливу
Аналіз регуляторного впливу Регуляторний акт розроблено відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308. Назва регуляторного акта – Проект рішення «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватись комунальними закладами культури Дубівської сільської ради» Реруляторний орган – Дубівська сільська рада Головний розробник – відділ з питань освіти, охорони здоров’я культури, молоді та спорту, соціального захисту населення.
|
||||
1 |
Визначення проблеми |
З початком активного процесу децентралізації вся культура держави знаходиться на стадії активної реорганізації, тому питання залучення додаткових коштів в культуру стає дедалі актуальним. Статтею 19 Закону України «Про культури» визначено, що заклади культури можуть одночасно з основною діяльністю провадити іншу господарську діяльність і одержувати від неї доходи і така діяльність відповідає меті, із якою вони створені, статтею 26 цього ж закону встановлено, що кошти отримані від господарської діяльності та надання платних послуг є витратами на утримання закладів культури. |
||
2 |
Обгрунтування неможливості вирішити проблему ринковим механізмом |
В інший спосіб вирішити не можна, бо це відноситься до компетенції органів самоврядування та в зв’язку з регуляторним характером даного рішення. |
||
3 |
Визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта |
Сфера впливу |
Витрати |
Вигоди |
Інтереси органів місцевого самоврядування |
Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту) |
Збільшення надходжень до спеціальних рахунків закладів культури |
||
Інтереси суб’єктів господарювання усіх форм власності |
Немає |
Немає |
||
Інтереси громадян |
Оперативне забезпечення послугами з метою реалізації їх прав, свобод і законних інтересів |
Оплата послуг за економічно обгрунтованими тарифами |
||
4 |
Визначити цілі державного регулювання |
|
||
5 |
Визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей |
Перша альтернатива – За умови збереження існуючого механізму справляння платних послуг порушує чинне законодавство України. Друга альтернатива – Затвердження єдиного переліку платних послуг та тарифів на них, що можуть надаватися комунальним закладом культури. |
||
6 |
Переваги обраного способу досягнення встановлених цілей |
Обраний спосіб :
|
||
7 |
Механізми і заходи, які забезпечать розв’язання |
Механізмом розв’язання проблеми є прийняття Дубівською сільською радою рішення «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватись комунальними закладами культури Дубівської сільської ради» |
||
8 |
Обгрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта |
Врезультаті прийняття цього регуляторного акта покращиться матеріально-технічна база закладів культури, підвищиться рівень надання послуг. |
||
9 |
Оцінити виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги. |
Впровадження в дію даного регуляторного акту у разі його прийняття не потребує додаткових коштів із місцевого бюджету. Витрати фізичних осіб (споживачів) послуг закладів культури в результаті прийняття даного регуляторного акта зростуть не значною мірою. |
||
10 |
Оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Ризик впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акту є малоймовірним. |
||
11 |
Обгрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта |
Пропонується безстроковий термін дії регуляторного акта з внесенням до нього змін у разі виникнення такої потреби внаслідок змін чинного законодавства. |
||
12 |
Визначити показники результативності регуляторного акта |
Кількісні: - надходження від отримання платних послуг на поповнення власних обігових коштів; - залучення широкого кола суб’єктів господарювання до користування платними послугами у сфері культури. Якісні: - створення конкурентного середовища при отримані платних послуг; - соціальна спрямованість даного проекту; - результативність діяльності закладів. |
||
13 |
Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта |
Відстеження здійснюватиметься за Методикою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308, за кількісними та якісними показниками з використанням статистичних даних. Базове відстеження результативності зазначеного рішення здійснюватиметься після набрання чинності регуляторного акта. Повторне відстеження результативності рішення буде здійснюватись через 1 рік з дня набрання ним чинності. Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. |
Начальник відділу з питань освіти, Н.Ю. Лук’янчук
охорони здоров’я, культури, молоді та спорту,
соціального захисту населення