Формування гендерної компетентності учнів у Бахівській гімназії: крок до рівності
У сучасному суспільстві все більше уваги приділяється питанням гендерної рівності, адже стереотипні уявлення про ролі чоловіків і жінок значною мірою впливають на формування особистості ще з дитинства. Метою гендерного виховання є подолання цих проблем, створення умов, у яких діти незалежно від статі можуть вільно розвивати свої здібності та інтереси, та формування в них усвідомлення рівних прав і можливостей.
У цьому напрямку активно працює педагогічний колектив Бахівської гімназії – філії Дубівського ліцею, де відбулися низка заходів, спрямованих на розвиток гендерної компетентності серед учнівської молоді.
Зокрема, для учнів 9 класу на уроках правознавства було проведено змістовну бесіду на тему «Які документи вказують на гендерну рівність», під час якої школярі ознайомилися з основними міжнародними та національними нормативно-правовими актами, що гарантують рівність прав чоловіків і жінок.
Для учнів 8-9 класів організовано тренінгове заняття «Рівні права та можливості для чоловіків та жінок». У рамках тренінгу учасники виконували вправи «Жінки-чоловіки» та «Розподіл обов’язків», що дало змогу на практиці осмислити існуючі уявлення про гендерні ролі та критично оцінити їх вплив на життя сучасної людини.
Окрім цього, на уроці з основ здоров’я для учнів 8 класу відбулося заняття на тему «Соціальні аспекти. Принципи рівноправного спілкування». Школярі обговорювали, як уникати дискримінаційної поведінки у щоденному спілкуванні, та як підтримувати культуру поваги до особистості.
Особливий інтерес викликала виховна година у 7 класі з переглядом та обговоренням відеоматеріалу «Що таке гендерна рівність і гендерні стереотипи». Це дало змогу дітям краще зрозуміти, як формуються стереотипи та чому важливо їм протистояти.
Завдяки таким ініціативам Бахівська гімназія не лише виконує освітню функцію, але й формує у молодого покоління повагу до прав людини, толерантність та активну громадянську позицію. Адже рівноправне суспільство починається зі школи.